Cum scriu un text pentru blog?

O mare parte dintre clienții noștri ne aleg pe noi pentru a le redacta textele pentru blogul companiei. Motivul este unul destul de simplu: am înțeles ca blog-ul este singurul loc în care comunicarea unei companii poate deveni personală.

Atunci când vine vorba despre un proiect nou primul lucru pe care îl facem este să înțelegem ce este important pentru clienții companiei și să realizăm un set de întrebări importante pentru ei la care compania pentru care scriem poate raspunde.

Blogul nu este despre companie, ci despre oamenii care vor să o cunoască mai bine.

Testul nostru este să înțelegem ce vor clienții, care sunt problemele lor și ce soluții caută în comunicarea cu publicul lor. De cele mai multe ori este nevoie de o explicație, pe înțelesul tuturor, a unor servicii tehnice sau detalierea unor activități care nu au loc în spațiu redus al unui site de prezentare. Oricare ar fi scopul acestor texte, ele trebuie să povestească într-un limbaj accesibil care sunt lucrurile pe care compania le oferă, iar clienții săi să nu aibă o problemă în a le înțelege.

Principiile pe care lucrăm noi sunt simple și pentru că aici scriem pentru un blog, le prezentăm pentru a fi ușor de înțeles.  Daca vreți și voi să începeți să scrieți pentru un blog personal sau de companie, iată care sunt pașii pe care noi îi urmăm atunci când avem un proiect de content writing:

  1. Textele unui blog nu trebuie să prezinte, ci să povestească. Emoția, povestea, pasiunea pentru ceea ce face compania, oamenii, proiectele sale reușite, toate fac parte dintr-o poveste a firmei care prinde viață pe blog.
  2. Textele pe blog trebuie să fie ușor de citit. Blogul nu este un manual de matematică, ci o poveste cu aventuri și eroi. Ele trebuie să inspire nu să se poziționeze într-o sfera inaccesibilă clienților. Noi suntem cei care traducem mesajele tehnice pe principiul că „dacă noi înțelegem vom reuși să îi facem și pe alții să înteleagă”.
  3. Mărimea nu contează! Cel putin nu pe blog… În lipsa unei informații atractive, oamenii nu vor trece de primul pasaj al textului. Este o adevărată misiune să scrii pentru oameni care nu au timp să citească, deci nu este o virtute să compui texte lungi, dar neinteresante. Pe blog scrii până îți epuizezi ideea și până transmiți mesajul complet. Nicio virgulă în plus sau în minus.
  4. Nu te opri din scris. Pe blog trebuie să fii prezent. Dacă ai lipsit, oamenii vor citi alte bloguri.  Vino mereu cu informații noi, cu update-uri și povești despre proiecte reușite. Dacă știi că nu vei scrie o perioadă scrie în avans câteva articole și programează-le pentru publicare atunci când ești plecat. Există câteva plugin -uri care te ajută să faci asta.
  5. Pune link -uri către produsele din site ca să îți argumentezi ideile. Dacă faci referire la istoria unui brand, pune link către produse. Ai posibilitatea să încurajezi cititorii să cumpere produsele brandului de care tocmai au citit. Nu pierde această ocazie!
  6. Anuntă-ți cititorii când ai scris ceva nou. Programează un newsletter lunar cu știrile publicate. Astfel, vei avea o adevărată sursă de informații pentru cei care sunt interesați de domeniul tău de activitate.
  7. Raspunde prompt la comentarii. Dacă există cineva care dorește să intre într-un dialog cu tine înseamnă că ai trecut în etapa urmatoare a profesionalismului pe blog. Ne referim aici la un dialog, nu la înjurături sau comentarii negative! Dacă totuși se întamplă să ai și astfel de comentarii, poți bloca comentariile cu conținut obscen, dar trebuie să răspunzi, politicos și argumentat, la critici. Blogul este spațiul în care toată lumea are o părere și este de datoria ta să o asculți. Un celebru specialist în social media spunea că dacă nu te înjură nimeni în social media, înseamnă că nu ești suficient de vizibil!
  8. Publică în social media tot ce scrii. Mai mult de jumatate din traficul blog-urilor vine din social media, deci trebuie să ținem cont de trend-uri. Îndată ce publici un articol pe blog, dă-i un share pe LinkeIn sau Facebook. Te va ajuta să obții mai multă vizibilitate.

Dacă ți-au fost de folos aceste recomandări, trimite-ne link-uri de pe blogul tău să te lauzi.