Reguli de neuromarketing pentru fotografii de produs care vând

Hai să facem un test! Cauți un produs și îți apar în jur de 30 de recomandări, unele plătite, altele afișate organic de Google. Care este primul lucru la care te uiți? Prețul? Poate. Fotografia? Mai mult ca sigur. Textul? Îl citești după ce ai dat click pe poză. Descrierile de produs sunt utile, dar regulile de neuromarketing spun că ele au impact după ce ai dat un click pe poză. Hai să vorbim despre identitatea vizuală a unui produs și motivul pentru care ea este atât de importantă pentru magazinele online și cei care vor să vândă mai mult decât concurența lor.

Când creierul cumpără înaintea ta

Studiile actuale spun ca 95% din decizia de cumpărare este luată în primele secunde în care întâlnim un produs. Restul argumentelor vin după ce avem sentimentul că acel produs “mi se potrivește”. Altfel, de ce cumpărăm produse mai scumpe decât media, fără să fim experți în dermatologie, atunci când ni se comunică faptul că “oprește efectele îmbătrânirii”. Mai mult, de ce ni se face foame când ne uităm la o reclama cu hamburger și de avem o poftă bruscă de o bere rece, fix după ce în pauza de publicitate rula o reclamă cu acest subiect? Cumpărăturile de impuls sunt, acum, explicate, prin studii de neuromarketing care ne arată că mai degrabă chimia din creierul uman ia decizii înaintea argumentelor logice. Dacă vreți să ne contraziceți, vă rugăm să deschideți dressing-ul și să ne spuneți de câte lucruri aveți absolută nevoie. Testul poate fi făcut și cu frigiderul și vesela din bucătărie.

Cum poți crea chimia între brand și consumator?

Dacă am stabilit că între brand și consumatorul său este o chimie, să mergem mai departe în a vedea cum creezi această chimie. Care este primul lucru pe care îl vede clientul? O fotografie a produsului sau un video de prezentare. Acesta trebuie să fie stat de atractiv încât clientul tău să aibă senzația că trebuie să descopere mai mult. Când faci o fotografie de produs, ia în calcul că ea trebuie să vorbească în locul tău și să răspundă întrebărilor

  1. Ce culoare și formă are?

Fotografia de produs trebuie să aibă un echilibru perfect între informație și creativitate. Prea multă creativitate în generarea unui background spectaculos va distrage atenția de la produs. Prea multă informație îl va face neinteresant. Pozele de produs trebuie să scoată în evidență caracteristicile sale esențiale și utilitatea produsului.

  • Ce dimensiune are în comparație cu alte produse?

Când vorbim de produse pre amici sau prea mari, este recomandat ca un set de fotografii să fie făcute în context, adică alături de alte produse, pentru a scoate în evidență dimensiunile corecte. Un breloc va fi pus lângă un set de chei, un ursuleț de plus lângă un copil sau o sticlă de vin lângă un pahar. În acest fel, vei reuși să îi transmiți clientului tău care este rolul produsului pe care trebuie să îl cumpere.

  • Cu ce se potrivește?

Nici nu știai că o lustră se potrivește atât de bine cu canapeaua ta cea nouă, nu-I așa? Inspirația vine mereu din rețelele sociale și îndeamnă oamenii să caute accesoriile perfecte pentru lucrurile pe care deja le-au cumpărat. Fotografiile tale ar trebui să fie o resursă de inspirație. Dacă o vază alba pe fundal alb nu ne va inspira cu nimic, încearcă o vază alba cu un bucet de lavandă, așezată pe o masa într-un colt în care se reflect ultimele raze de soare. Fericirea are un loc în casa ta iar tu nu ai știut până nu ai văzut asta într-o fotografie. Cum ai putea refuza?

  • Din ce material este făcut?

Printre cele mai enunțate argumente în cumpărarea unui produs sunt cele care țin de materialul de calitate. Dacă ai o descriere de produs care evocă un astfel de argument, încearcă să evidențiezi acest lucru și în fotografii. Fotografia de detaliu este foarte utilă în acest caz.

  • Ce sentiment îmi creează când îl voi folosi?

Revenind la neuromarketing, știința din spatele cumpărării produselor spune că oamenii nu cumpără produsele de care au nevoie, ci cele care le stârnesc un sentiment. Confortul, siguranța, iubirea sunt câteva din sentimentele pe care le poți stârni cu o fotografie. O rochie nu este doar o rochie atunci când o poți într-o seară de vară pe malul mării. O jucărie nu este doar un produs de plastic cu funcții, ci bucuria pe care o aduci unui copil de la care vei primi un set generos de zâmbete. Creează contextual pentru produs și el va inspira la cumpărare.

  • Cine îl folosește?

Influencer marketing-ul a devenit combustibilul care alimentează vânzările produselor cu recomandare. Dacă produsul este folosit de persoane cunoscute, nu uita să folosești fotografii în care arăți si acest detaliu.

Cele 6 elemente care ne califică în etapa următoare în relația cu clientul pot fi comprimate cu succes într-un video de prezentare. Acesta îți va transforma imaginile statice într-o poveste pe care viitorul client se va lăsa dus de bunăvoie, fără a fi nevoie de un mesaj agresiv de cumpărare. Indiferent de publicul nostru va exista mereu disponibilitatea de a cumpăra un produs pentru că iubim povestea din spatele lui.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *